AUTO FIRE wystawa fotografii i warsztaty fotograficzne na Festiwalu Tauron Nowa Muzyka.
15 sierpnia do 29 sierpnia 2010
Rondo Sztuki
AUTO FIRE
Trzech fotografów na co dzień związanych z agencją SHOOTME w ramach odskoku od komercyjnej pracy przygotowało realizacje nie tylko prywatne, ale i bardzo osobiste.
Dla każdego z nich tytułowy AUTO FIRE ma inne znaczenie. W umownie pojętym „przededniu trzydziestych urodzin“ postanowili poszukać odpowiedzi na pytania: skąd pochodzę? Kim jestem? Kim mogę jeszcze być?
Ich indywidualne projekty odnoszą się do różnych fragmentów czasu. Tomek Albin powraca do dzieciństwa. Odwiedza miejsca, w których wychował się i szukając autobiograficznej ciągłości odkrywa między innymi, że „tam“ jest już obcy. W jego przypadku AUTO FIRE oznacza impuls, punkt wyjścia do dalszej drogi.
Paweł Fabjański przygląda się i komentuje swoje życie tu i teraz. Co go bawi? Co go męczy? Bezbłędnie wychwytuje kilka absurdów, do których w większości jesteśmy tak przyzwyczajeni, że uznajemy je za normę.
Z kolei Jacek Kołodziejski wybiega w przyszłość. AUTO FIRE to jego motywacje i ambicje. Co istotne (i trudne) określa je nie w oparciu o własne marzenia, wyobrażenia, ale na podstawie autotematycznych rozmów z innymi osobami. Przeglądając się w spojrzeniach znajomych i przyjaciół, tworzy hipotetyczny obraz siebie.
Trzy zupełnie różne projekty, których wspólnym mianownikiem są pytania o tożsamość. Każdy z fotografów pokazuje swoją własną opowieść, a jednocześnie te historie zebrane obok siebie stworzą kolejną. Bohaterem czwartej narracji jest ktoś, kto ma około 30 lat i przygląda się swojemu życiu: temu, co było, temu, co jest teraz i temu, co może się jeszcze zdarzyć.
Kurator wystawy, Magda Garncarek
27 sierpnia, godz. 13:00
Paweł Fabjański: Niezła sztuka - czyli dlaczego warto inaczej spojrzeć na fotografię mody
Tym razem opowiem o fotografii edytorialowej, zarówno stricte modowej jak i artystyczno-modowej. Na przykładzie ciekawych publikacji w magazynach z różnych zakątków świata spróbuję opisać zjawisko „autorskiego edytorialu”. W ten sposób chciałbym pokazać, że sesja mody może stać się ciekawą przestrzenią, w obrębie której nie tylko komunikuje się najnowsze trendy, ale jest też miejsce na wypowiedź artystyczną. W trakcie slideshow dokonamy przeglądu najciekawszych fotografów, którzy nie podążają utartą ścieżką fotografa fashion oraz przeglądu ambitnych międzynarodowych publikacji modowych.
28 sierpnia, godz. 13:00
Tomek Albin - Interaktywny warsztat fotografii reklamowej: „Eksplozja”
Czym jest fotografia reklamowa? Jak powstaje zdjęcie, które później oglądamy w prasie i na billboardach? Ile jest w nim prawdy, a ile Photoshopa?
Przeprowadzimy interaktywną multimedialną sesję typu pack-shot. Celem warsztatu jest zademonstrowanie uczestnikom, krok po kroku, etapów powstawania zdjęcia „komercyjnego”. Od ustawienia najprostszych elementów, zabezpieczenia przestrzeni, w której pracujemy, poprzez ustawienie światła, kadr, odpowiednią ekspozycję w aparacie, aż po finalny fotograficznie produkt.
Mini sesja fotograficzna zostanie na żywo sfilmowana i zrealizowana na dwóch rzutnikach, aby widzowie mieli pełen obraz działań fotografa.
Warsztat skierowany jest do osób zarówno niezwiązanych z fotografią, jak i zaangażowanych w robienie zdjęć. Całe wydarzenie będzie zrealizowane na profesjonalnym sprzęcie fotograficznym i oświetleniu na co dzień wykorzystywanym w reklamowych sesjach fotograficznych. Uczestnicy będą mogli śledzić każdy mój ruch, manipulacje światłem i rekwizytami, dzięki czemu ze zrozumieniem wezmą udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej.
29 sierpnia, godz. 13:00
Jacek Kołodziejski - Fleszem w oczy?
Od kiedy zajmuję się fotografią, nie daje mi spokoju pytanie, co jest lepsze: Przyjść na plan z jedną lampą i przywalić ostro na wprost, czy stworzyć wyrafinowany świat, w którym każdy wygląda wspaniale? Tak na prawdę to pytanie można zadać inaczej: Czy liczy się warsztat czy pomysł?
Oczywiście każdy odpowie, że muszą one współgrać. W takim razie dlaczego zdjęcie, które do dzisiaj uważam za jedno z najlepszych, jakie widziałem i które de facto spowodowało, że zająłem się fotografią, było bardzo proste? Prawda i mity o warsztacie fotografa.