Projektowanie Graficzne: Obrony Dyplomów ASP w Katowicach
od 19 do 23 czerwca 2017
Rondo Sztuki
Publiczne Obrony Dyplomów ASP w Katowicach: PROJEKTOWANIE GRAFICZNE
Uwaga: Obrony dyplomów w dniu 19 i 20 VI odbędą się na Raciborskiej 50 (Kino i sala Lori), natomiast od 21 do 23 w Rondzie Sztuki.
Harmonogram
19 VI
WYDZIAŁ PROJEKTOWY
ASP Raciborska 50
PROJEKTOWANIE GRAFICZNE
Studia pierwszego stopnia – stacjonarne
9.00-9.40 Lehmann Jakub
Dyplom składa się z dwóch książek o podróży do Stanów Zjednoczonych. 109 dni i 15 772 kilometry to zapis dystansu między Nowym Jorkiem a Kalifornią. Do chronologicznie ułożonych publikacji wyselekcjonowano szczególne zdjęcia i teksty. Książki są skierowane do miłośników podróży i bibliofilów.
Studia pierwszego stopnia – niestacjonarne
9.45-10.25 Pędzińska Ewa
Przewodnik po katowickich lokalizacjach, które możemy zobaczyć w kadrach filmów fabularnych. Publikacja zawiera informacje turystyczne dotyczące budynków, które zostały uchwycone w filmach. Trzy plansze z mapami dzielnic, planami filmowymi oraz opisami filmów można złożyć do podręcznego rozmiaru, a następnie wybrać się na filmową wycieczkę po Katowicach.
10.30-11.10 Koncewicz Piotr
Aplikacja oferuje nowe eksperymentalne narzędzia przeznaczone do obróbki obrazu, używające mocy obliczeniowej sztucznych sieci neuronowych. Nacisk został położony na czysty graficzny interfejs oraz jasno określone zasady postępowania. Praca to koncepcja utworzenia przejrzystej aplikacji luźno opartej o stylistykę piksela.
16.10-16.50 Szyszka Emilia
Poziom do gry „Szklane Ogrody” zrealizowany w silniku Unreal Engine 4, przedstawia wizję ostatniej nadziei w świecie postapokaliptycznym. Ukryta głęboko w jaskini oaza zabiera nas do miejsca o onirycznym charakterze przepełnionym grą światła i cieni.
12.50-13.30 Augustyniak Urszula
Winlist to projekt aplikacji mobilnej o charakterze motywacyjnym, wspierającym użytkownika w dążeniu do realizacji wytyczonego celu. Służą temu pozytywne komunikaty, a teksturowe ilustracje stanowią uzupełnienie czytelnego interfejsu. Projekt powstał w oparciu o wcześniej przygotowane założenia, takie jak cel czy charakterystyka użytkownika. Podczas projektowania wykorzystano podejście user experience.
13.35-14.15 Badera Jakub
Klucznik Dieslowej Fortecy jest projektem gry komputerowej 2D na PC. W grze wcielamy się w robota o imieniu Adam i przemierzamy poziomy Dieslowej Fortecy w celu odkrycia jej tajemnicy. Projekt koncentruje się na zagadnieniach tworzenia gier, jak grafice, prowadzeniu dokumentacji, czy pisaniu kodu gry. Efektem pracy są testowe levele 2D prezentujące zastosowane rozwiązania techniczne i graficzne.
14.20-15.00 Doliszna Sylwia
Ilustrowana książka pt. „O chłopcach, którzy spotkali
Trolle w lesie Hedalsskogen” oparta jest o baśń norweską o tym samym tytule. Ilustracje pozwalają obrazom działać bezpośrednio na wyobraźnię. Mają pobudzać, a niekoniecznie nazywać. Sposób przedstawienia nie określa, nie opisuje wprost postaci. Dobór bohatera (trolla) odbywa się ze względu na pojawiający się strach. Książka zwraca uwagę na nieprzecenioną wartość strachu.
Studia drugiego stopnia – stacjonarne
11.20-12.20 Kowalczyk Jakub
Praca dyplomowa podzielona jest na dwie części – pierwszą stanowi seria 11 grafik, ukazujących apokaliptyczną wizję zagłady ikonicznych budowli architektury światowej. Druga część dyplomu to projekt strony internetowej – bazy danych o zagadnieniu apokalipsy. Projekt skierowany jest do osób zaintrygowanych mitologią zagłady, oraz jej ewolucją na przestrzeni wieków.
15.05-16.05 Katańska Magdalena
Na projekt dyplomowy składa się seria grafik koncepcyjnych do gry inspirowanej fabułą opery „Turandot”, nawiązujących stylistycznie do mitologii chińskiej. Praca jest zapisem procesu twórczego, który przebiegał etapowo, koncentrując się na poszczególnych kategoriach – konceptach postaci, lokacji i atmosfery, a także ilustracji promujących.
20 VI
WYDZIAŁ PROJEKTOWY
Projektowanie Graficzne
Miejsce: ASP Raciborska 50
Studia pierwszego stopnia – niestacjonarne
12.40-13.20 Ilaszczuk Agnieszka
Identyfikacja oraz produkty marki Tylko Nosić jest odpowiedzią na wątpliwą jakość i powtarzalność w sklepach sieciowych. Firma zajmuje się haftem ręcznym, który w historii od zawsze był cechą produktów ekskluzywnych. Marka Tylko Nosić proponuje produkty polskiego rzemiosła, wykonane z najwyższej jakości materiałów i największą starannością.
Studia drugiego stopnia – stacjonarne
9.00-10.00 Borkowy Ewelina
Praca to materiały promocyjne zespołu muzycznego EVVENING. Obejmuje plakaty reklamujące płytę i koncerty, stronę WWW zespołu, fanpage w serwisie FB, projekt okładki płytowej oraz oprawę graficzną koncertów w postaci ruchomej panoramy wykonanej w technice 2.5D. Idea kreatywna nawiązuje do stylistyki pop-art i przedstawia zwierząt w przetworzonym graficznie krajobrazie.
10.05-11.05 Fierek Agnieszka
Łacińskim zwrotem Genius Loci określamy opiekuńcze siły miejsca, a także występowanie w nich pewnych unikalnych i specyficznych cech, które sprawiają, że dana przestrzeń jest jedyna w swoim rodzaju. Z całą pewnością taki charakter posiada Silesia Superior. Górny Śląsk jest miejscem moich fotograficznych eksploracji i wizualnych analiz. Tematyka została sformułowana tak, aby odbiorców ukierunkować na poszukiwania śladów duchowej charakterystyki naszego regionu.
11.10-12.10 Niedźwiecki Patryk
Druh pełni swoją służbę ochotniczo, bez pensji i emerytury. Remiza strażacka kojarzona jest raczej z polską wsią, dyskoteką i rozlatującym się wozem strażackim A jednak Ochotnicy nie ustępują umiejętnościami i profesjonalizmem zawodowcom. Kampania wizerunkowa składa się ze stoiska reklamowego i materiałów promocyjnych. Działania wizerunkowe obejmują takie wydarzenia jak: pokazy strażackie, obchody państwowe, dzień otwartych remiz itp. Uwzględniają członków organizacji. Strona internetowa (www.ochotnik.org.pl) zawiera informacje o funkcjonowaniu OSP.
Studia drugiego stopnia – niestacjonarne
13.25-14.25 Kleber Radosław
Praca teoretyczna opisuje zmiany pisma oraz jego zastosowania w przestrzeni publicznej w czasie. Przedstawia możliwości wykorzystania typografii w architekturze oraz przyrodzie. Praca praktyczna służy promocji wydarzeń kulturowych. Plakaty są krótkimi animowanymi produkcjami. Prace promują kolejno: balet Oskara Schlemmera, film „Człowiek Orkiestra” z Louisem de Funèsem, książkę japońskiego pisarza Harukiego Murakamiego, trzecią edycję festiwalu „Skowronkowy Jarzmin” oraz maraton filmowy.
14.30-15.30 Kotula Tomasz
IMPROVE jest zaprojektowaną grą zręcznością, w której bohaterem jest diament odbywający swą trudną podróż do stania się brylantem. Charakter gry jest rozrywkowy, ale niesie ze sobą istotny przekaz – tylko dzięki podjętemu wysiłkowi można osiągnąć pełnię swej wartości. Pozytywna zawziętość, umiejętność wyznaczania sobie drogi rozwoju, akceptacja własnych predyspozycji to droga do tego aby realizować marzenia i udoskonalać swoje umiejętności. Uzupełnieniem tematyki rozwoju jednostki i wykorzystywania jej potencjału jest praca teoretyczna dotycząca wirtualnej rzeczywistości.
15.35-16.35 Ziomko Katarzyna
„Belik w krainie bogów” to narracyjna gra 2D stworzona na silniku Unity. W grze towarzyszymy małemu czadowi o imieniu Belik, który chcąc wyzwolić siebie i swoją rodzinę spod władzy Złego Biesa wyrusza na poszukiwanie słowiańskich bogów, by poprosić ich o pomoc. W trakcie przygody wraz z Belikiem spotykamy postacie z mitów Słowian i poznajemy stare zwyczaje. Bajkowa stylistyka i magiczny klimat lokacji zachęca do odkrywania ich niezwykłych tajemnic.
21 VI
WYDZIAŁ PROJEKTOWY
Projektowanie Graficzne
Rondo Sztuki
Studia pierwszego stopnia – stacjonarne
9.00-9.40 Haczek Anna
Projekt zakłada przybliżenie i przypomnienie słów, które zanikają z powszechnego użycia. W książce występują synonimy negatywnych postaci, przedstawionych jako owady, od awanturnika po zarozumialca. Pozycja „Huncwoty wielonóżkie…” ma być formą zabawy, powinna sprawiać radość czytającemu poprzez groteskowe wiersze i ilustracje.
9.45-10.25 Paraniak Anna
Projekt komiksu dla dzieci wykorzystującego działanie terapeutyczne. Przedstawia historię osamotnionego dziecka i związanych z tym emocji. Dodatkowo pełni funkcję kolorowanki, dzięki czemu mały odbiorca ma możliwość dorysowywania elementów i dopowiadania historii. Ręczne wykonanie w technice ołówkowej jest dodatkowym bodźcem, zachęcającym do podjęcia interakcji twórczej z publikacją.
10.30-11.10 Strzałkowska Aleksandra
Tematem pracy jest ilustrowana książka dla dzieci traktująca o współczesnych czarownicach. Ukazanie życia nietypowej rodziny stało się pretekstem do poruszenia tematu wykluczenia. Nacisk położono na ukazanie problemów, przez które przechodzi większość młodych ludzi w okresie dojrzewania. Publikację uzupełnia ilustracja nawiązująca do komiksowego stylu.
12.30-13.10 Michno Patrycja
Cykl fotograficzny dedykowany jest zainteresowanym rozwojem osobistym i sposobem radzenia sobie z niepewnością, lękami oraz niezdecydowaniem. Praca ma motywować do organizowania własnego czasu i przestrzeni. Doświadczenia prokrastynacji zmieniają obraz odbiorcy na pozytywny. 24 fotografie przedstawiają czynności codzienne wykonywane w ciągu jednego dnia. Tryptyk pokazuje emocjonalne zmagania z samym sobą. Cykl prezentowany jest na ścianie w uporządkowanym układzie.
13.15-13.55 Wiśniewski Jakub
Światło w dźwięku to cykl fotografii na potrzeby wydawnictwa muzycznego. Dyplom jest próbą interpretacji muzyki, jej emocji i charakteru. Autor poszukuje przedstawiających form oddających cechy czysto abstrakcyjnego przedmiotu jakim jest muzyka. Efektem są intymne portrety oraz wieczorne pejzaże peryferii. Cyklowi fotografii towarzyszy projekt wydawnictwa muzycznego łączącego na równi oba media.
14.00-14.40 Telega Mateusz
Forgotten Fate to gra obsadzona w postapokaliptycznym średniowieczu. Opowiada historię chłopca, którego życie diametralnie się zmieniło. Wychowuje się i żyje w świecie pogrążonym w wojnie i przemocy. Jest sierotą, dorasta i wychowuje się w gospodzie jako sprzątacz. Owe miejsce znajduje się na rozdrożu, gdzie bohater jest odcięty od świata. Ciągłość zdarzeń zmienia nadciągająca armia. Film promocyjny przedstawia koncept zniszczonego świata, nakreśla główna fabułę oraz wprowadza widza do tytułowej gry.
Studia pierwszego stopnia – niestacjonarne
11.15-11.55 Koźbiał Barbara
Sosn’Oviec zamieszkują ludzie, którzy dzięki modyfikacjom DNA upodobnili się z wyglądu do zwierząt. Państwo ma monopol na rynku pszczelim, gdzie spożywanie miodu jest zakazane i karane zdegradowaniem. Każdy sprzeciw wobec władzy jest przestępstwem, a popełnienie zbrodni kończy się utratą człowieczeństwa. Pragnąc spróbować zakazanego miodu, dwaj przyjaciele wybierają się na wycieczkę do niezamieszkałej części dystryktu, gdzie przeżywają niesamowitą przygodę.
Studia drugiego stopnia – niestacjonarne
14.45-15.45 Koszowska Dominika
Tematem pracy są cykl fotografii oraz książka fotograficzna Dzikie oregano. Podejmują zagadnienie ziołolecznictwa w Polsce. Zbiór fotografii i książka to efekt moich podróży po Polsce. Opowiada o świecie roślin leczniczych oraz ludziach, którzy zajmują się ziołami. Zwraca uwagę na coraz większą potrzebę naszego powrotu do natury.
22 VI
WYDZIAŁ PROJEKTOWY
Projektowanie Graficzne
Rondo Sztuki
Studia pierwszego stopnia – stacjonarne
16.05-16.45 Procak Aleksandra
Niszowy festiwal muzyki elektronicznej organizowany jest na bałtyckiej plaży. Nagle to trzy dni nieskrępowanej zabawy w bajkowej scenerii. Nagle nie potrzebuje rozgłosu ani promocji. Tematem mojej pracy jest ilustrowana identyfikacja, w której nie ma miejsca na prymat logo i klasycznych mechanizmów reklamy. Za punkt wyjścia do zbudowania klimatu służą scenki z życia festiwalowego. W skład dyplomu wchodzą: projekt ilustracji, plakatów, afisza, akcydensów i gadżetów, a także materiałów www.
Studia drugiego stopnia – stacjonarne
15.00-16.00 Limanowska Kinga
Internetowy poradnik dla początkujących projektantów, grafików chcących pracować w obszarze wizualizacji danych. Użytkownik dowie się w jaki sposób rzetelnie przejść przez proces projektowy: zaczynając od pracy z danymi, poprzez określenie odbiorcy, wybór i dostosowanie projektu do medium, pozna cechy poszczególnych wykresów, dowie się jak świadomie posługiwać się środkami graficznymi. Poradnik zawiera analizy zagadnień oraz dobrych i złych przykładów infografik.
Studia drugiego stopnia – niestacjonarne
9.00-10.00 Fałek Justyna
Książka-słownik „Patrz na mnie, jak do Ciebie mówię” jest kierowana do wszystkich posiadaczy psów i osób, które planują zakup lub adopcję zwierzęcia. Hodowcy nauczą się rozumieć mowę psów. W wydawnictwie zastosowano kolory, które widzą psy, czyli różne odcienie żółci, błękitów oraz szarości. To symboliczne przedstawienie ma pokazać świat z psiej perspektywy.
10.05-11.05 Heyda Stanisław
Projekt identyfikacji dla Integratywnej Psychoterapii Oddechowej wyszedł z potrzeby propagowania informacji o nowej metodzie wsparcia leczenia onkologicznego. Celem jest informacja lekarzy, terapeutów i pacjentów o bezpieczeństwie leczenia i płynącej z niego wartości. Dla każdej z grup odbiorców powstał odrębny zbiór materiałów, który wizualnie ma stworzyć markę i pomóc w klarownym przekazaniu informacji.
11.10-12.10 Manikowska Żaneta
Praca z zakresu problematyki wizerunku korporacyjnego. Buduje wizerunek firmy LPP poprzez spójne zaprojektowanie witryn dla 4 marek korporacji. Głównym założeniem jest komunikacja z odbiorcą za pomocą przestrzennych obrazów z bohaterami utożsamionymi ze zwykłymi klientami firmy. Osadzeni w abstrakcyjnym otoczeniu kojarzącym się z dobrym nastrojem, radością, rozrywką tworzą pozytywny klimat sprzyjający zapamiętaniu marki.
12.45-13.45 Stręcioch Krzysztof
Publikacja książkowa ma być zachętą do bliższego poznania Tarnowskich Gór i ich architektury. Łączy wybrane obiekty w mieście w 6 szlaków pieszych. Wszystkie budynki zostały przedstawione w formie ilustracji, dokładnie odwzorowujących ich wygląd. Towarzyszą im dwujęzyczne opisy, skróty najważniejszych informacji oraz mapki. Wszystko to, wraz z oryginalnym designem, składa się na przystępny i użyteczny charakter przewodnika.
13.50-14.50 Włuka Czesława
Książka-album ukazuje życie wybranych osób związanych z zespołem „Śląsk”. Zawiera około 120 zdjęć i tekst. Osoby te były lub są członkami zespołu: tancerzami, śpiewakami, a także pracownikami „zza kulis”.
23 VI
WYDZIAŁ PROJEKTOWY
Projektowanie Graficzne
Rondo Sztuki
Studia drugiego stopnia – stacjonarne
9.00-10.00 Buksińska Małgorzata
Projekt narzędzia, ułatwiającego współpracę projektanta graficznego i zleceniodawcy, kierowany jest głównie do początkujących projektantów. Osią pracy jest czteroczęściowy model projektowania graficznego jako aktu komunikacji. Narzędzie umożliwia użytkownikowi całościowe spojrzenie na pracę nad projektem. Model został zaprojektowany jako cyfrowa aplikacja osadzona w stronie internetowej.
10.05-11.05 Gęborek Katarzyna
Integra to projekt dla Polaków, którzy wyjechali lub chcą wyjechać na dłuższy czas za granicę. Na projekt składa się strona internetowa, prototyp gry planszowej oraz storyboard animacji. W animacji zawarte są informacje o procesie adaptacji i integracji. Gra planszowa służy do integracji za granicą, jest dwujęzyczną grą typu print & play.
11.10-12.10 Klimas Adam
Celem projektu jest zachęcenie obywateli do tworzenia inicjatyw oddolnych. Gra mobilna wzorowana na grach miejskich, kierowana jest głównie do uczniów szkół średnich. Scenariusz powstał na podstawie analizy wybranych inicjatyw lokalnych oraz w oparciu o obowiązujące zapisy prawne. Gracz może zaznajomić się z problematyką powstawania i realizacji inicjatyw.
Studia drugiego stopnia – niestacjonarne
12.50-13.50 Skorczyński Andrzej
Celem projektu jest obniżenie wydatków związanych z drukiem dokumentów w Wojewódzkim Szpitalu Neuropsychiatrycznym w Lublińcu oraz poprawienie komfortu użytkowania formularzy w części medycznej i administracyjnej. Dyplom jest opracowaniem systemu składającego się z projektu 45 dokumentów w wersji papierowej oraz interaktywnej. Dodatkowo system jest wspomagany odpowiednią dystrybucją plików, a także obniżeniem stopnia zaczernienia tonerem.
13.55-14.55 Piątek Katarzyna
„Pierwszy rzut oka na sztukę” to zestaw pomocy do edukacji domowej z zakresu historii sztuki. Głównym elementem zestawu jest aplikacja na tablet, która funkcjonuje też jako strona internetowa. W aplikacji użytkownik może odkrywać dzieła sztuki i zagadnienia z poszczególnych epok. Dzięki materiałom do wydruku w domu i harmonijkowemu zeszytowi ćwiczeń, zestaw wprowadza element aktywności. Promocję projektu stanowią plakaty: seria portretów artystów oraz zwizualizowane hasło „rzuć okiem na sztukę”.